Mitä on henkinen hyvinvointi? - 3 esimerkkiä elävästä elämästä

Oon ihan intoa täynnä! Toivottavasti Säkin oot!!!! :D

Henkinen hyvinvointi yksittäisenä terminä voi kuulostaa pelottavalta. Kun joku kysyy, aiheuttaako henkinen hyvinvointi Sinulle haasteita, tulee helposti olo, että kysyjä tarkoittaakin, että onko sinulla päässä vikaa? 

Kun minä puhun henkisestä hyvinvoinnista tai psyykkisestä vahvuudesta, tarkoitan vaikka näitä kolmea elävän elämän pulmaa:

1. Uskot, ettet voi pudottaa painoa (enää/koskaan)?

2. Uskot, ettei sinusta ole aloittamaan liikuntaa (enää/koskaan)?

3. Uskot, ettet millään opi syömään oikein?

Ja kun sun vastaus on kyllä edes yhteen noista, se on juuri henkisen hyvinvoinnin haaste. Kyse ei ole enää siitä, osaatko sinä toteuttaa nuo edellä mainitut asiat, vaan siitä uskotko sinä, että osaat.

Sinun mieli on vaarallisen vahva. Se on niin vahva, että elämän opettaessa sinua välillä kovallakin kädellä, sä annat sille hallinnan sellaisista asioista, jotka voivat olla itsellesi, kehollesi elintärkeitä. Tottakai sä teet niin siksi, että suojelisit itseäsi, mutta tarviiko sua suojella ihan loputtomiin jos se vielä vaikuttaa negatiivisesti sen hetkiseen elämään?

Minun tämmöinen suuri uskomus on se, että kun äitini kuoli 15 vuotta sitten olin aloittanut amk-opinnot. Kävin koulua kaksi vuotta, ja juuri mitään en muista siitä ajasta. Jätin lopulta koulun kesken. Sitten mä aloin uskoa siihen, etten osaa enää opiskella. Uskoin, että on liian myöhäistä. Toki TIESIN, että osaan opiskella, koska olen opiskellut muutakin tässä vuosien aikana oikein menestyksekkäästi. Mä liitin mun tuskan koulunkäyntiin ja niihin opintoihin. Tein siis kaikkea muuta kun keskityin opintojen loppuun saattamiseen. Ja huomaa, mä olen aktiivisesti tehnyt kaikkea muuta

 

Henkinen vahvuus ja psyykkinen vahvuus on mm. sitä, että sinä hallitset sun mielen. Kuvittele kuinka huippua on, kun sä hallitset sun ajatukset, annat niiden mennä vaan ohi, etkä takerru niihin. Pystyt tekemään päätöksiä sun hyvinvoinnin puolesta, ilman että sun mieli komentaa sua omakätisesti torpedoimaan ne. Kuvittele, kuinka ihanaa on, kun sulla on selkeyttä ja harmoniaa sun elämässä.

Psyykkinen vahvuus on myös paljon muuta! Siihen käsiksi pääsemistä ei tarvitse pelätä. Vaikka sun historiassa olisikin pelottavia jopa traumatisoivia asioita ja oot tehnyt virheitä, joita sä et niin mielelläsi haluaisi miettiä. Toki niillä on omat vaikutuksensa, mutta yritän sanoa, että niiden ei kannata antaa määrittää loppuelämää. Ja haluan sanoa vielä sen, että SÄ ET OO YKSIN niiden kanssa. 

Parasta psyykkisten taitojen harjoittelemisessa on se, ettei me ikinä tiedetä etukäteen kuinka monta lukkoa aukeaa yhdellä pienellä oivalluksella!

Sä voit opettaa sun mielen tavoille. Sä voit oppia näyttämään sille kaapin paikan hellän määrätietoisesti harjoittelemalla. Mun valmennuksessa sä opit nuo taidot. Alkuun pääset jo klikkaamalla tästä. Tein Sinulle kirjasen, jonka avulla sä saat otettua ensimmäiset tärkeät askeleet kohti vahvaa Sinua. <3

Vahvaa viikonloppua!

-Milla-

PS. Muista Maailman ihanin facebook ryhmä: https://www.facebook.com/groups/1802077289979540 jossa mm. kehonhuoltoharjoitteita.

PPS. Jos syöminen oli sun haaste, lue TÄSTÄ mun aikaisempi teksti. Siinä on kaikki tärkeä kerrottu ihan lopussa. :D

PPPS. Jotain ihanan siistiä on tulossa! Mun eka verkossa myytävä valmennus on tulossa myyntiin piakkoin. Siinä yhdistyy itsetutkiskelun ja itsensä arvostamisen tärkeys ja voima sekä yksinkertaiset hyvinvointiteot. 


Kommentit