Haaste Marraskuulle! Stoppi kitinälle, ja otetaan niskalenkki vanhasta

AHDISTAAKO SUA MARRASKUU?

Miksi? 

NYT STOP!✋🏻


Olen lueskellut somessa tosi monelta tililtä, kuinka syksy ja marraskuu ahdistaa ja on pimeää ja on sitä ja on tätä. Joo, syksy tulee (toivottavasti) joka vuosi ja tulee pimeää.

Ei tietty kuukausi huononna sun elämänlaatua millään lailla, tai ei ainakaan pitäisi. Lue loppuun mun tarina ja vastaa haasteeseen!

Kerronpa tarinan: 

Mä VIHASIN lapsena syksyä. Mun jo edesmennyt äitini oireili syksyisin masennuksen kanssa, ja se tunnelma mikä meidän talossa oli, oli jotain niin painostavaa, hiljaista ja kammottavan masentavaa, että edelleen alkaa ahdistaa, kun sitä miettii. Tähän kun lisättiin JOKA viikonloppu vähän alkomahoolia, jotta ”oireet” helpottaisi, oli soppa valmis. Mulle jäi about ikuiset traumat. 

Sitten, meni aikaa ja mun äiti kuoli marraskuussa 2006, mikä on edelleen vuoden pimeintä aikaa. Se lisäsi mun ”syysvihaa” vielä useaksi vuodeksi. Tuntui, että heräsin eloon vasta tammikuussa. Jouluillekin annoin piutpaut. Edelleenkin väitän, että mun kevät alkaa tammikuun 1.  päivä, keskellä kylmintä talvea. :)

Kun sain mun pojat 💙2011 ja 💙2013 loppuvuodesta molemmat, huomasin, ettei syksyn aiemmin aiheuttamalle ahdistukselle ole mulle enää mitään väliä. Tajusin, että tuo syksyn vihaaminen oli vaan opittua ja tiesin kaikki tekosyyt, jotka mun vihaan pystyi vaikuttamaan. Niitä olin alkanut itelleni hokea. Toistin lapsena näkemääni ja oppimaani niinku mantraa. 

Tajusin, että voin olla kettuuntunut syksyllä tai keväällä. Ymmärsin, että mua voi väsyttää, olipa sitten talvi tai kesä. Enää en lähde siihen jankutukseen, jossa joka syksy alan jo elokuussa miettiin, että kohta on marraskuu, pimeää ja ikävää. EI! 

Olen päättänyt, että nautin jokaisesta vuodenajasta pimeästä valoisaan, koska ne tekee tästä elämästä täällä Pohjolassa niin ihanaa ja ihmeellistä! ✨

On totta, että jos todella olet taipuvainen pimeän vuodenajan aiheuttamiin oireisiin, etkä vaan oo oppinut niitä jostain, niin kaikki keinot tietysti käyttöön!

Tietysti ne keinot pitää olla niin SÄÄNNÖLLINEN liikunta ja ravinto sekä MONIPUOLINEN ruoka että riittävä palautuminen ja uni. Karsit ylimääräisiä stressitekijöitä hiiteen sun arjesta!

Ja kun nämä on käytössä, ja vielä tarvit jotain lisää niin kirkkaat lamput pöydille ja d-vitamiinia huiviin. 😃

Jos oot samanlainen kitisijä, kun minä aikanaan olin:

TÄNÄ VUONNA HAASTANKIN SUT TOIMIMAAN TOISIN.

Ihan ekana:

-Ja tää on hei tärkein!

LAKKAA SYYTTÄMÄSTÄ MARRASKUUTA! Se ei ole sun ongelmien syy. Sä oot vaan päättänyt että se on. 

Ja toiseksi: TEE NIITÄ ASIOITA, JOISTA SÄ NAUTIT, VAIKKA ONKIN MARRASKUU.

Maksimoi sun Ihanan Tavallinen Elämä!

BOOM! 

Energiaa viikonloppuun! 

Milla

 

Kommentit